Travelproof aan de slag voor Turismo de Valencia

25 januari 2019

Turismo de Valencia heeft het toeristische PR- en Marketingbureau Travelproof gekozen als nieuwe partner voor de Nederlandse markt. Het Goudse bureau neemt per direct de PR- en marketingactiviteiten voor de populaire Spaanse stad voor haar rekening.

Veelzijdig en modern Valencia
Valencia is een veelzijdige, authentieke en moderne bestemming waar zon, zee, strand, tradities en natuur hand in hand gaan. Barrio del Carmen is de charmante, oude stadskern, een van de hippe wijken net zoals Ruzafa en Poblats Maritims. Niet te missen bezienswaardigheden zijn onder meer: La Ciudad de las Artes y Ciencias (de Stad van Kunst en Wetenschap), de overdekte markt Mercado Central, het park Jardín del Turia aangelegd in een voormalige rivierbedding en natuurpark Albufera op 10 km van de stad.

Fiets- en festivalstad met natuur dichtbij
Bezienswaardigheden en stranden laten zich goed ‘en bici’ ontdekken, Valencia is een echte fietsstad. Ook qua festivals – Las Fallas, Festival de les Arts – en gastronomie staat de Spaanse stad stevig op de kaart. Miriam Máscaros, marketing manager Benelux van Turismo de Valencia: “Valencia heeft in Nederland een hoge plek veroverd tussen de bekende Spaanse citytripbestemmingen. Die willen we nu verder uitbouwen. Door nog meer en andere kanten van de stad te laten zien. Vooral op gastronomisch, cultureel en sportief gebied. We zien ernaar uit om dat samen met Travelproof te doen dat de Nederlandse, toeristische markt en reisindustrie goed kent. ”

#ValenciaVibe met social, influencers en marketing
Namens Travelproof vertelt managing partner Joke Maassen: “De focus in onze plannen ligt op het laten zien van de Valencia Vibe in al haar vormen. Verpakt in een veelheid aan initiatieven. Op onze agenda staat het uitbouwen van social media voor Valencia, het opzetten van sociale activatie campagnes, co-marketing acties en de inzet van media en influencers.”

Meer informatie over de stad Valencia op: www.visitvalencia.com